Direcţia de Sănătate Publică Dolj a început să verifice modul în care sunt respectate prevederile legale pentru comercializarea produselor specifice sărbătorilor pascale.
1. Controlul oficial al depozitelor alimentare. S-a avut în vedere modul de recepţionare a produselor alimentare pentru evitarea punerii pe piaţă de alimente necorespunzătoare (insalubre, alterate sau cu termene de valabilitate depăşite);
mod de depozitare, transport şi manipulare.
2. Controlul oficial în unităţile de desfacere ale produselor alimentare. S-a verificat:
a. Modul de recepţionare, depozitare, desfacere şi manipulare a produselor alimentare.
b. Verificarea declaraţiilor de conformitate sau calitate, a termenelor de valabilitate, a proprietăţilor organoleptice a produselor perisabile.
c. Verificarea expunerii la comercializare pe categorii de produse în agregate frigorifice, separate.
d. Verificarea conformităţii aditivilor alimentari folosiţi în vopselele pentru ouă.
e. Verificarea profilului igienico-sanitar al unităţilor alimentare;
f. Verificarea echipamentului de protecţie, a gradului de instruire , a stării de sănătate a personalului angajat.
Controlul şi inspecţia vizează unităţile de tipul hiper-, supermarket-uri, unităţi de desfacere produse alimentare.
3. Controlul oficial în unităţi de producţie-laboratoare de cofetărie, patiserie, panificaţie, carmangerii
Obiective:
a. Verificarea respectării circuitelor funcţionale
b. Verificarea profilului igienico-sanitar al unităţii.
c. Recepţionarea materiilor prime urmărind aspectul organoleptic, integritatea ambalajului, termenele de valabilitate.
d. Verificarea respectării prevederilor Ordinului nr. 438/295/2002, pentru aprobarea Normelor privind utilizarea aditivilor alimentari în produse alimentare specifice sărbătorilor pascale.
e. Verificarea conformităţii produsului finit.
f. Verificarea monitorizării – înregistrării temperaturii şi umidităţii, în spaţiile de depozitare a materiilor prime şi a produsului finit.
g. Verificarea respectării prevederilor Reg. CE 1935/2004, privind materialele si obiectele în contact cu alimentele: etichetare, declaraţie de conformitate, prezenţa simbolului specific care certifică destinaţia pentru ”uz alimentar” a ambalajului.
h. Verificarea stării de sănătate a personalului angajat (fişe de aptitudini emise de către medicii de Medicina Muncii), precum şi a instruirii privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă.