„Demnitate și curaj” este denumirea campaniei lansată luni de către Poșta Română în colaborare cu Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, Editura Humanitas, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică.
Campania, inspirată de anul Centenar Monica Lovinescu – 2023, își propune să îi omagieze și să îi promoveze pe românii care au îndrăznit să sfideze regimul comunist și să lupte pentru drepturile și convingerile lor, indiferent de consecințe.
Cărțile poștale cu cele 8 personalități binecunoscute publicului (Monica Lovinescu, Ecaterina Bălăcioiu, Virgil Ierunca, Dinu Pillat, Adriana Georgescu, Annie Bentoiu, Elisabeta Rizea, Anița Nandriș-Cudla) vor putea fi cumpărate din oficiile poștale, cât de curând, și alcătuiesc colecția de cărți poștale, “Chipuri ale rezistenței”. Restul cărților poștale din colecția “Eroi anonimi” vor fi puse în circulație gratuit, în toată țara, în cadrul sesiunilor naționale de informare și conștientizare a valorilor românești.
„Dăm startul campaniei Demnitate și Curaj – un proiect al Companiei Naționale Poșta Română, care marchează anul centenar Monica Lovinescu – vocea demnității de la radio Europa Liberă și prin care îi cinstim pe românii care au îndrăznit să lupte cu sistemul comunist, indiferent de consecințele pe care și le-au asumat și de ororile la care au fost supuși. Cu prilejul acestei campanii, lansăm o colecție unicat, de 100 de cărți poștale. Lansăm un număr de 10 cărți poștale a unor figuri foarte cunoscute la nivel național, dar și 90 de cărți poștale ce conțin figuri ale unor eroi locali, remarcate în dosarele pe care le-am avut puse la dispoziție. Totodată, avem o lansare a unui NFT, la nivel național”, a explicat, în debutul conferinței, directorul Regional al Sucursalei Craiova, Doru Câplea.
Colecția de NFT-uri dedicată eroilor anticomuniști va ajunge pe piețele internaționale de profil; din marketplace-ul nostru ea poate fi dusă oriunde. Inițiativa pe care Poșta Română a avut-o împreună cu noi, în spațiul digital, este prima de acest fel pentru că aduce o parte de istorie pe care unii nu au avut ocazia să o simtă pe pielea lor. Prin această colecție promovăm arta digitală în rândul tinerilor, antreprenorilor, oferind, de fapt, artă plină de conținut, de istorie și de simbolistică.
Colecția de cărți poștale a fost lansată în București și alte 7 orașe: Brașov, Timișoara, Iași, Cluj, Constanța, Ploiești și Craiova.