Președintele USR, Cătălin Drulă, a poposit joi, în Craiova. Înainte de a se întâlni cu presa, acesta a anunțat că a făcut și o „vizită de lucru” pe trondonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, parte a „Pachetului Oltenia” a cărui paternitate și-o asumă. „Din păcate, putem spune astăzi că ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, a abandonat Oltenia. Lui Grindeanu și PSD-ului, nu le pasă de oameni, de buget și de viitorul României. În ultimele 12 luni, pe lotul 1 al DEx, locrurile au progresat doar cu 12%”. Acesta făcut referiri și la alte investiții demarate și anulate sau care stagnează din diverse motive. În ceea ce privește Drumul de mare viteză Craiova –Lugoj, Drulă afirmă că „am lansat licitația pentru proiectarea acestui drum, iar în primăvara aceasta era gata de semnat contractul. Peste câțiva ani se putea lansa licitația de construire. Sorin Grindeanu a îngropat acest proiect, anulând licitația”, a acuzat fostul ministru. Probleme sunt și pe drumul expres Craiova – Târgu Jiu, Centura de Sud a Craiovei sau drumul de legătură între Uzuna Ford și Drumul Expres.
Președintele USR a clamat și problemele din sectorul feroviar. „Pentru mine, revitalizarea primară a acestui coridor a fost o prioritate. Am cerut efectuarea de intervenții de primă urgență astfel încât durata deplasării între Craiova și București să scadă de la 4 la 3 ore, iar în anii următori să ajungemla viteza constructivă – 140 km/oră. Am prins în PNRR 120 de milioane de euro pe lucrări punctuale în zonele critice, înlocuire șină, traversă, piatră spartă, macaze, acolo unde există restricții de viteză. Din păcate, CFR nu a reușit nici până azi să contracteze aceste lucrări, ba mai mult, din 20 de loturi licitate, 14 au fost anulate”. Referitor la Calea ferată Craiova – Caransebeș, Drulă a lăsat la CFR „un contract de proiectare în etapa finală, de la acre mai lipsea doar acordul de mediu. Este vorba despre un proiect major, de 2 miliarde Euro, care va rezolva situația dificilă de la Balota unde trenurile circulă la risc din cauza alunecărilor frecvente de teren și unde va trebui construit un tunel de aproximativ 2 kilometri pentru a rezolva situația acolo. A trecut un an și Sorin Grindeau încă nu a reușit să lanseze licitația pentru lucrări. Este un proiect care poate fi finanțat prin Connecting Europe Facility, o sursă foarte importantă de dezvoltare pentru infrastructura feroviară”.