Conform ultimelor date statistice publicate, la nivel național, 20.000 km drumuri județene și 27.000 km drumuri comunale sunt modernizate, putându-se estima o valoare necesară de cel puțin 50 miliarde lei pentru asigurarea finanțării modernizării acestor drumuri. De asemenea, 29% din unitățile administrativ-teritoriale nu dețin rețele de apă, iar 57 % din unitățile administrativ – teritoriale nu dețin canalizare. În urma actualizării necesarului de finanțare în domeniul alimentării cu apă și canalizării estimat de Banca Mondială în anul 2015, ținând cont de investițiile pregătite sau realizate prin programele finanțate din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare, Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020) și din bugetul de stat (în principal Programul Național de Dezvoltare Locală etapa a doua), se poate estima o valoare necesară de cel puțin 80 miliarde lei pentru domeniul alimentării cu apă și canalizării. În ceea ce privește gazele naturale, 70% din unitățile administrativ-teritoriale nu au acces la rețele de distribuție de gaze naturale, putându-se estima un necesar de cel puțin 25 miliarde lei pentru asigurarea accesului tuturor unităților administrativ-teritoriale la rețele de distribuție. Interesul autorităților publice locale este demonstrat de faptul că, numai în anul 2020, pentru acest domeniu au fost depuse la sediul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației 174 de cereri de către unități administrativ-teritoriale, însumând o valoare de 2.642 milioane lei, în contextul în care nu există sursă de finanțare pentru acest domeniu. Astfel, necesarul total la nivel național estimat pentru toate domeniile (infrastructură locală de transport, alimentare cu apă, canalizare, distribuție gaze naturale) depășește 160 miliarde lei, din care se propune soluționarea a circa 30% prin alocarea pe întregul program a unui buget total de 50 miliarde lei.
„Este nevoie de investiții pentru că acestea înseamnă venituri pentru cetățeni care se angajează si primesc salarii și venituri decente. Aș mai vrea să precizez că un amendament făcut de către parlamentarii din Oltenia, care vizează drumul de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj este în linie dreaptă. Deja avem cinci ofertanți, astfel încât, așa cum prinde viață Drumul Expres Craiova – Pitești, unde constructorul se află deja pe teren și pe ultimele două tronsoane, iar tronsonul II este terminat în proporție de aproximativ 90%, cu certitudine, și acest drum va deveni o prioritate pentru toți parlamentarii din Oltenia, indiferent de culoarea politică”, a declarat Ștefan Stoica, deputat liberal de Dolj.