Statele membre și orașele europene trebuie “ (…) să permită combinarea facilă a soluțiilor de transport, precum transportul colectiv, transportul în comun, deplasările cu bicicleta și serviciile de închiriere” cât și să “ (…) promoveze, atunci când este posibil, transportul cu bicicleta, inclusiv prin stabilirea unor obiective ambițioase pentru 2030 privind ratele de utilizare a bicicletei și prin asigurarea unor condiții mai bune pentru persoanele care se deplasează pe jos sau pe bicicletă“, se arată în Rezoluțiai din 2 decembrie 2015 referitoare la mobilitatea urbană durabilă.

În acest sens, deputatul Nicolae Giugea, în calitate de inițiator, a prezentat joi, într-o primă formă, un draft de propunere legislativă privind adoptarea unor măsuri necesare facilitării parcării bicicletelor în spații publice. Legea ar urma să asigure existența unor structuri metalice care să asigure parcarea a cel puțin 10 biciclete. Giugea spune că ideea i-a venit în urma mai multor întâlniri cu membrii Asociației „Dau Pedală”. „Am avut câteva întâlniri și vom avea și pe viitor până în toamnă când proiectul va intra în circuitul parlamentar. Și nu ne vom opri aici. Vrem să sensibilizăm și autoritățile locale să ia măsuri pentru a facilita deplasarea în trafic a bicicliștilor. În Craiova, dacă vrei să ieși cu bicicleta, la un moment dat ar trebui să o iei în spate”. Deputatul doljean a mai precizat faptul că Bănia ar avea nevoie stringentă de rezolvare a acestui sistem de deplasare, deoarece ne situăm printre cele mai poluate orașe din țară.

”Pista de bicicletă nu este doar un traseu marcat pe stradă cu borduri. Ea trebuie să fie un spațiu care protejează bicicliștii și le asigură deplasarea în siguranță. Din păcate acest lucru nu se întâmplă acum. De exemplu, acolo unde există piste de biciclete nu avem voie să folosim carosabilul. Dar nici pistele de bicilete nu sunt funcționale”, a precizat Claudiu Meleandră, membru al asociației.

La rândul său, Cosmin Corâțu a precizat că în momentul de față în Craiova există 3 piste de biciclete, dar niciuna nu este funcțională. ”Dorim realizarea unui studiu de trafic care să ne arate cele mai bune variante pentru amenajarea unor piste de biciclete. Astfel, traficul va fi redus în mod semnificativ. Să nu uităm că o bicicletă în plus înseamnă o mașină în minus”.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !