• Un Ford Mustang mai rapid și mai dinamic, un SUV EcoSport mai capabil și mai confortabil și un Tourneo Custom mai versatil și mai înalt calitativ debutează la Salonul Auto de la Frankfurt.
• Noul Mustang V8 de 5.0 litri dezvoltă 450 CP și beneficiază de o nouă cutie de viteze automată cu 10 trepte și de suspensia adaptivă ajustabilă MagneRide pentru a oferi performanțe de top.
• Noul EcoSport, îmbunătățit la nivel calitativ, vine cu sistemul de tracțiune integrală Intelligent AWD, cu noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri și cu posibilități superioare de personalizare. Tourneo Custom oferă versatilitate de vârf în clasa sa.
• Ranger Black Edition debutează și el la Frankfurt. Versiunea exclusivă Ford GT ’67 Heritage Edition se află la standul Ford alături de gama completă a noii generații Fiesta, dar și de gamele ST-Line și Ford Performance.
Ford a oficializat astăzi debuturile publice ale celor mai noi apariții din propria gamă: Ford Mustang este îmbunătățit la capitolul putere, SUV-ul EcoSport devine mai capabil, iar transportorul de persoane Tourneo Custom primește primește o alură premium la Salonul Auto de la Frankfurt.
Noile Mustang, EcoSport și Tourneo Custom sunt însoțite de versiunea specială Black Edition a pickup-ului Ranger, o ediție limitată de 2500 de exemplare care este și ea prezentată în premieră absolută.
Ford demonstrează diversitatea gamei sale europene la Frankfurt, de la noua generație Ford Fiesta – cu 18 milioane de exemplare construite în toată lumea în ultimele 4 decenii – până la exclusivul Ford GT – model a cărui producție este limitată la doar 1000 de exemplare în cei patru ani de producție confirmată. Ford GT este prezent la Frankfurt în versiunea specială ’67 Heritage edition.
Gama sportivă ST-Line și linia premium Vignale se află și ele prezente la standul Ford.
„Complexitatea gamei noastre de produse îi oferă mărcii Ford posibilitatea de a democratiza inovațiile și tehnologiile sofisticate care pot ajunge astfel la clienți pe vehicule din toate segmentele de pe piață. Cercetările pe care le-am realizat pentru a dezvolta butoanele de control și display-urile supercar-ului de ultra-performanță Ford GT au influențat ecranul de 12 inch de pe noul Ford Mustang și zona ergonomică de control a noului EcoSport”, spune Steven Armstrong, vicepreședinte al Grupului și președinte Ford Motor Company Europe, Orientul Mijlociu și Africa.
Germania rămâne un centru foarte important de cercetare, design și producție pentru Ford. Piatra de temelie a uzinei de producție din Köln, Germania – unde astăzi este produsă noua generație Fiesta – a fost așezată în 1930. De asemenea, Koln este gazda centrelor de Design și de Dezvoltare Produs Ford.
Uzina de producție din Saarlouis, Germania – locul în care sunt asamblate modelele Ford, C-MAX și Grand C MAX – a produs anul trecut vehiculul cu numărul 14 milioane. Iar singurul centru de Cercetare și de Inginerie Avansată Ford din afara Statelor Unite se află în Aachen, Germania.
Inconfundabilul Mustang
Mai atrăgător, mai rapid și mai avansat tehnologic, noul Ford Mustang dedicat Europei oferă un design atletic, un motor sofisticat, îmbunătățiri ale suspensiilor și sisteme avansate de asistență a șoferului. Ford a comercializat aproape 30.000 de exemplare Mustang în Europa din 2015, momentul în care modelul sportiv reprezentativ al gamei Ford a fost scos oficial la vânzare în regiune pentru prima dată în istoria sa de peste 50 de ani.
Ușor de recunoscut imediat, profilul puternic al lui Mustang primește acum o linie mai coborâtă a capotei și o zonă frontală mai agresivă. Designul de efect al zonei posterioare este îmbunătățit de un spoiler redesenat și de un difuzor dedicat de aer.
Performanțele antrenante și experiența la condus ale lui Mustang sunt intensificate printr-o versiune avansată a motorului Ford V8 de 5.0 litri care dezvoltă 450 de cai putere. Atât motorul V8 de 5.0 litri, cât și motorul EcoBoost de 2.3 litri care dezvoltă 290 CP sunt disponibile acum împreună cu o transmisie automată avansată care oferă 10 rapoarte și utilizează un sistem adaptiv ce programează schimbările de treaptă pentru a îmbunătăți eficiența și accelerația.
„În mod normal, când schimbi treptele pierzi timp”, spune Matthias Tonn, Inginerul-șef al programului de dezvoltare Mustang în cadrul Ford Europa. „Noua transmisie cu 10 trepte a lui Mustang îi permite motorului să dezvolte vârful de putere și de cuplu în timpul schimbului în treptele superioare de viteză pentru a oferi o accelerație mai rapidă și performanțe liniare. Ne așteptăm ca rezultatul să fie cel mai rapid Mustang la nivel de accelerație dezvoltat vreodată”.
Noul sistem opțional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un răspuns fulgerător la schimbările condițiilor de rulare, iar cele două noi moduri de rulare selectabile – Drag Strip Mode și personalizabilul My Mode – se alătura deja existentelor Normal, Sport, Track și Snow/Wet. Tehnologia evacuării cu supape active include inovatorul mod „Good Neighbour” („Bunul vecin”) care limitează automat sunetul baritonal al sistemului de evacuare pentru a nu deranja vecinii de cartier. Cu modul Drag Strip activat, Ford se așteaptă ca noul Mustang V8 de 5.0 litri să fie cea mai rapidă versiune din istorie, cu o accelerație 0-60 mph (0-97 km/h) în mai puțin de 4 secunde, un timp care altădată era rezervat supercarurilor exotice.
Noile pachete de asistență ale lui Mustang includ Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection), Cruise Control-ul adaptiv, Sistemul de alertă în funcție de distanță (Distance Alert), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Departure Warning) și Sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid). De asemenea, clienții au la dispoziție un instrumentar de bord LCD complet digital și personalizabil cu dimensiunea de 12 inci, în timp ce sistemul de comunicații și multimedia SYNC 3 – compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto™ – poate fi controlat prin comenzi vocale naturale sau utilizând gesturi împrumutate din lumea telefoanelor mobile, precum „pinch” sau „swipe”, realizate pe ecranul tactil central de 8 inci.
Noul EcoSport: mai capabil și mai confortabil
Noul SUV subcompact Ford EcoSport oferă un nivel ridicat al versatilității și capabilități superioare, design rafinat și tehnologii sofisticate. Ford a vândut 150.000 de exemplare EcoSport în Europa din 2014, anul introducerii modelului în regiune.
Noul Ford EcoSport va oferi în premieră sistemul de tracțiune integrală Intelligent All Wheel Drive, care îmbunătățește tracțiunea și aderența pe șosea și în afara acesteia. Sistemul poate fi combinat cu avansatul motor diesel EcoBlue de 1,5 litri care dezvoltă până la 125 CP și un nivel optimizat al emisiilor. Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost pe benzină va fi oferit la rândul său în trei versiuni de putere, cea mai ridicată fiind cea de 140 CP.
Noul Ford EcoSport oferă un design exterior îndrăzneț și dinamic, propriu SUV-urilor Ford, reflectând liniile lui Kuga și ale lui Edge și plusând cu 12 nuanțe exterioare de caroserie îndrăznețe. Noul EcoSport este disponibil în mai multe opțiuni de personalizare – inclusiv nuanțe contrastante pentru plafon care se extind pe stâlpii parbrizului, pe zona superioară a ramelor portierelor, pe eleronul spate și pe oglinzile laterale. Interiorul nou și superior calitativ este construit în jurul șoferului și le oferă pasagerilor o experiență superioară cu ajutorul ecranului tactil „plutitor” de 8 inci. SUV-ul Ford este disponibil de asemenea în premieră într-o versiune sportivă EcoSport ST-Line inspirată estetic de gama de modele Ford Performance.
Lista de tehnologii sofisticate include conectivitate SYNC, Cruise Control cu Limitator de viteză ajustabil și o cameră de marșarier care oferă mai multă încredere la manevrele cu spatele. Farurile automate și ștergătoarele de parbriz cu senzori de ploaie sunt de asemenea disponibile într-un pachet tehnologic care conține, de asemenea, Sistemul de avertizare Blind Spot Information System (BLIS), care poate să-l notifice pe șofer în legătură cu alte vehicule care se apropie în unghiul mort, dar și un instrumentar digital de 4.2 inch, oglinzi laterale încălzite și rabatabile, conectivitate SYNC 3 și un sistem audio premium B&O PLAY special calibrat pentru EcoSport.
„Am îmbunătățit calitatea, tehnologia și versatilitatea noului Ford EcoSport pentru a le oferi clienților încrederea și controlul pe care le doresc clienții SUV-urilor subcompacte”, spune Gary Boes, director global al gamei de vehicule de segment B în cadrul Ford Motor Company. „Șoferii se vor simți mai confortabil și mai siguri pe ei atunci când se află la volan”.
Unic și versatil: noul Tourneo Custom
Noul transportor de persoane Tourneo Custom oferă călătorii de primă clasă pentru până la nouă pasageri într-un interior premium complet redesenat. Cu o zonă frontală nouă îndrăzneață care împarte același ADN estetic cu linia recentă de autoturisme Ford, noul Tourneo Custom este singurul model din segment care oferă șase scaune individuale posterioare care pot fi dispuse în format conferință: locurile de pe al doilea rând pot fi întoarse la 360 de grade cu spatele la sensul de mers.
Pasagerii care călătoresc pe locurile individuale posterioare vor aprecia sistemul de climatizare eficientizat care încălzește și răcește mult mai repede, cele șase mufe USB și sistemul audio cu 10 difuzoare reglat pentru un sunet echilibrat indiferent de poziționarea scaunelor în interior. Selecția de materiale de calitate mai ridicată, așa cum sunt textilele cu fir gros și pielea fină. Iar șoferul va aprecia conectivitatea îmbunătățită și sistemul Ford SYNC 3, sprijinit grafic printr-un display tactil de 8 inci.
„În noul Tourneo Custom, fiecare pasager se poate bucura de cel mai bun scaun disponibil”, spune Pete Reyes, director al acestei linii de vehicule în cadrul Ford Europa. „Acest transportor de persoane versatil a fost transformat de la A la Z, oferind acum un interior stilat care combină confortul și calitatea unei mașini de lux cu un nivel excepțional de spațiu și cu un nivel practic foarte ridicat”.
Noul Tourneo Custom introduce o serie de sisteme avansate de asistență a șoferului și este primul vehicul din segment care oferă un Limitator de viteză inteligent. Noul model oferă, de asemenea, sistemul Blind Spot Information cu Cross Traffic Alert. Aceste noi sisteme completează o suită bogată de tehnologii deja disponibile pe Tourneo Custom, cum sunt sistemul de frânare automată de urgență Pre-Collision Assist cu detectarea pietonilor, Avertizarea la părăsirea benzii, stabilizarea în caz de vânt lateral și sistemul de Cruise control adaptiv.
Noul Tourneo Custom oferă modernul motor diesel Ford EcoBlue în versiuni de până la 170 CP, care vine cu costuri de utilizare semnificativ reduse și beneficii majore la nivel de performanțe. Transmisia automată cu șase trepte SelectShift aduce un comportament fluid și reactiv, iar suspensia pneumatică spate unică în segment determină un comportament rutier suplu și controlat pe o gamă largă de condiții de rulare
Ford Tourneo Custom aduce, de asemenea, un pachet de top Titanium X, care include tapițerie din piele, sistem SYNC 3 cu navigație prin satelit, cameră de marșarier și faruri HID Xenon în dotarea standard. Noul pachet Sport este disponibil pentru clienții care-și doresc un design exterior ceva mai dinamic și un interior cu specific sportiv. Această opțiune combină versiunea de 170 CP a motorului diesel EcoBlue, un kit exterior complet cu dungi duble pe capotă, un set de jante de 17 inch și un interior tapițat parțial cu piele.
Ediția exclusivă Ranger Black Edition
Limitat la doar 2500 de exemplare, noul Ranger Black Edition este o versiune distinctivă a celui mai vândut pick-up din Europa, oferind un design dominat de o nuanță exterioară percutantă. Modelul Black Edition are la bază populara versiune Limited și oferă o caroserie vopsită în nuanța Absolute Black pe care lipsesc complet elementele cromate, o grilă finisată într-o nuanță neagră, jante din aliaj, o bară frontală sport și alte detalii de exterior.
Oferit exclusiv în versiunea de caroserie Double Cab, Ranger Black Edition vine cu o listă de echipamente standard care include navigație prin satelit, senzori de parcare față și cameră de marșarier, elemente care se adaugă dotărilor versiunii Limited: sistemul multimedia SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inci, climatizare cu control electronic pe două zone, scaune cu tapițerie din piele și oglinzi încălzite și rabatabile electric.
Onorând istoria din Le Mans
Ford a introdus în cursul acestui an exclusivul Ford GT ’67 Heritage edition, care-și propune să aniverseze mașina de curse GT40 Mark IV care a câștigat Le Mans în 1967 cu Dan Gurney și A.J. Foyt la volan.
Ford GT ’67 Heritage edition oferă un exterior Race Red glossy cu dungi albe și cu un pachet estetic din fibră de carbon. Mașina prezintă un pachet grafic distinct pentru portiere și capotă, cifra 1 vopsită în nuanța Frozen White, dar și jante de 20 de inch din aliminiu forjat vopsit în argintiu satinat și cu prezoane negre. Etrierele roșii și carcasele argintii ale oglinzilor laterale completează imaginea exterioară.
la interior, versiunea specială oferă o tapițerie din piele pentru scaunele din fibră de carbon, iar cusăturile de culoare roșie sunt prezente și pe volan. Centurile de siguranță au culoarea roșie, iar clapetele de schimbare a treptelor sunt cenușii. Fiecare dintre unitățile ediției speciale primește o plăcuță de identificare înseriată și fibră de carbon mată pe praguri, aeratoare și pe consola centrală.
Motorul V6 EcoBoost de 3.5 litri al lui Ford GT oferă 647 CP și un cuplu de 550 lb.-ft. conform specificațiilor SAE din Statele Unite ale Americii. Viteza maximă de 347 km/h transformă Ford GT în cel mai rapid vehicul pe circuit construit vreodată de Ford.
Noua generație Fiesta
Noua generație Fiesta oferă cea mai sofisticată gamă de tehnologii de asistenţă la condus și cele mai avansate opțiuni de conectivitate oferite vreodată pe un model de volum de clasă mică pe piața din Europa, prezentând pachete precum Sistemul de detectare a pietonilor, prezentat într-o versiune îmbunătățită care este capabilă, în premieră, să ajute la prevenirea coliziunilor pe timp de noapte. De asemenea, noua generație Fiesta oferă Sistemul de asistență activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist), care intervine la nevoie asupra frânelor pentru a preveni tamponări la viteze mici atunci când mașina se parchează automat.
Elementele de conectivitate includ sistemul audio premium B&O PLAY și sistemul de conectivitate și divertisment SYNC 3, integrat cu ajutorul unor ecrane tactile de înaltă rezoluție cu diagonala de până la 8 inch. Noua Fiesta prezintă un exterior nou stilat și un interior revoluționar cu mai multe opțiuni de personalizare decât cele disponibile până acum în istoria modelului. De asemenea, Fiesta aduce pe piață primul său acoperiș panoramic retractabil din sticlă și un caracter care implică plăcerea de a conduce.
Versiunile noii generații Fiesta disponibile încă de la lansare includ stilata Fiesta Titanium, sportiva Fiesta ST-Line inspirată de modelele din gama Ford Performance, versiunea premium Vignale și Fiesta Trend.
Crossover-ul Fiesta Active – primul astfel de model din noua gamă Active care va fi extinsă în anii următori în linia de modele Ford – și noua generație Fiesta ST cu motor de 200 CP vor completa gama și vor intra în vânzare în cursul anului viitor.
Ford Performance și gama sportivă ST-Line
Gama Ford de modele sportive ST-Line inspirate din linia Ford Performance include acum EcoSport ST-Line, Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST Line și S MAX ST-Line, toate prezente la standul Ford în cadrul Salonul Auto de la Frankfurt. Modelele ST-Line oferă un design îndrăzneț și dinamică concentrată pe sportivitate alături de o gamă de motoare EcoBoost pe benzină sau TDCi diesel.
De asemenea, Ford va expune la Frankfurt în zilele dedicate publicului modelele Focus ST și Focus RS, care fac parte din gama Ford Performance, dar și compactul, dar spațiosul hatchback cu cinci uși KA+.